assalammualaikum


Thursday 14 February 2013

Mukaddimah

Assalamualaikum dan Salam Senyum
TAHNIAH!!! Saya ucapkan kepada semua yang berkesempatan untuk mengunjungi laman ilmu ini. Di sini suka untuk saya memperkenalkan diri saya terlebih dahulu kepada para pembaca kerana perkenalan itu adalah asas kepada sesuatu perhubungan. Nama diberi oleh seorang wanita yang sangat cantik dari negeri Cik Siti Wan Kembang dan pasangannya iaitu seorang lelaki yang begitu handsome dari negeri serambi Mekah adalah MOHAMAD IMRAN BIN AZIZ yang dilahirkan oleh ALLAH SWT pada 22 Mei 1988. Saya diberi peluang oleh ALLAH SWT untuk mendapat pendidikan awal di SK Jeli 1 dari darjah 1 hingga darjah 6. Kenangan di sekolah rendah ini telah membuat saya melantun jauh sehingga terpilih untuk menjadi mahasiswa di Universiti Malaysia Sabah dalam bidang Psikologi Sosial setelah menamatkan pengajian di SMK Jeli dari tingkatan 1 hingga tingkatan 5 dan STPM di SMK Ayer Lanas sebagai pelajar tingkatan 6.

Pengalaman sebagai mahasiswa telah mematangkan corak pemikiran saya ke arah seorang ahli psikologi sosial yang bermatlamat untuk melahirkan modal insan yang berdaya saing dalam arus dunia yang kian mencabar ini. Saya mempunyai pelbagai pengalaman kerja yang menarik dan mencabar seperti Penceramah EMPOWER, Penceramah PLKN, Jurulatih Pemasaran MLM, Pengedar Produk Kesihatan dan sebagainya. Sekarang merupakan Penceramah di Wirajaya Excellence Consultancy dan Eksekutif Pemasaran di Man Team Resources. Saya mempunyai pelbagai kemahiran yang melibatkan bidang Psikologi seperti Ujian Personaliti, Ujian Tahap Kemurungan, dan Ujian Tahap Penyalahgunaan Dadah.

Di samping itu, saya juga merupakan jurucakap Produk Kesihatan dan juga sering dijemput mengadakan ceramah kesihatan dan Produk Minda kepada ibu bapa dan juga pelajar sekolah. Dalam hal ehwal produk kesihatan ini, saya memfokuskan kepada pemakanan minda yang sangat bermutu tinggi dan mempunyai nilai rawatan minda yang sangat baik melalui isi kandungannya. Antara produk minda yang sering mendapat perhatian dan permintaan yang tinggi adalah C3 SPIRULINA dan BIO-B yang kaya dengan pelbagai khasiat. Saya juga ada menulis tentang kedua-dua produk ini secara terperinci berdasarkan penulisan pakar produk dari syarikat pengeluar dan juga pakar pemakanan minda. Penulisan tentang pemakanan minda tersebut adalah bertujuan untuk membantu pelajar dan ibu bapa dalam meningkatkan pencapaian akademik.

Sebagai seorang ahli Psikologi Sosial dan Pakar Pemakanan Minda, saya wujudkan laman ini untuk berkongsi dengan semua pembaca bagi meningkatkan tahap budaya positif dalam kalangan masyarakat Malaysia. Oleh itu, saya dengan sukahati sentiasa bersedia untuk memberi perkhidmatan yang terbaik untuk para pembaca berkaitan hal ehwal Psikologi Sosial dan Amalan Pemakanan yang baik untuk perkembangan minda yang lebih cemerlang. Jika adalah sebarang persoalan, hubungi saya: 019-8696385/imran_wec@yahoo.com

No comments:

Post a Comment